Ankara Ticaret Avukatı

Ankara Ticaret Avukatı ; Ticaret hukukuna ilişkin konularda açılması gereken davaların daha hızlı şekilde sonuçlanmasını sağlamak adına bir ticaret avukatından destek alınması faydalı olacaktır. Özellikle davanın neticesinde istenilen sonucun alınması adına bir ticaret avukatının tecrübesinden yararlanmak yerinde olacaktır. Ankara ticaret avukatı bakımından da zengin bir kenttir.

Ankara Ticaret Avukatı Büroları

Ticaret hukuku anlamında ciddi bir çalışma olmadan, hukuki bilgisi olmadan dava açılması bir çok yönden sorunlara neden olabilmektedir. Duyuma dayalı olarak ve internet ortamından edinilen bilgi ve örnekler ile ticaret hukukuna ilişkin dava açılması sakıncalı bir konudur. Böyle bir durumda, davadan istenilen sonucun elde edilmesi riskli olup dava süreçleri de çok daha uzun sürmektedir. Açılacak olan ticaret hukukuna dair davaların dilekçelerinde yer alması gereken önemli hususlar vardır. Söz konusu hususların en yararlı ve doğru bir şekilde dava dilekçesine yansıtılamaması, davadan istenilen sonucun alınmasını önleyecektir. Dolayısıyla bir nevi acemice hazırlanarak açılan bir ticaret hukuku davası, kişilerin hak kayıplarına uğramasına sebebiyet verebilmektedir. Bir avukattan destek almadan açılan dava gereksiz yere uzamakta ve sunulması gereken belgelerin zamanında sunulmamasıyla istenilen fayda elde edilememektedir. Dolayısıyla ticaret hukukuna ilişkin uyuşmazlıklarda bir ticaret avukatından destek alınması oldukça yararlı olacaktır.

Ticaret Hukuku Davaları Hangi Mahkemede Görülmektedir?

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 5. maddesinin 1. fıkrasına göre: Asliye ticaret mahkemesi; dava konusunun değerine veya miktarına bakılmaksızın ticari davalara ve ticari nitelikteki çekişmesiz yargı işlerine bakmakla görevli özel bir mahkemedir”. Dolayısıyla ticaret hukukuna ilişkin davalara asliye ticaret mahkemesi bakmaktadır.

Türk hukukunda asliye hukuk mahkemesi ve sulh hukuk mahkemesi genel görevli mahkemelerdir. Kanunlardaki son düzenlemeler ile sulh hukuk mahkemesinin de genel mahkeme değil özel mahkeme niteliğine geldiğini görmek mümkündür. Göreve ilişkin hususlar dava şartlarından olmasından dolayı, her uyuşmazlık görevli olduğu mahkemede açılmalıdır. Bir mahkemeye görevine girmeyen bir alandan dava açılması, hem süreci uzatacak belki de davadan istenilen sonucun elde edilmesini engelleyecektir. Asliye Ticaret Mahkemesi de, niteliği itibariyle özel mahkemedir. Dolayısıyla ticaret hukukuna ilişkin davalar Asliye Ticaret Mahkemesi’nde açılmalıdır. Hangi uyuşmazlıkların asliye ticaret mahkemesinin görev alanına girdiğini en iyi bilen kişiler avukatlardır. Dolayısıyla ticaret hukukuna dair bir uyuşmazlıkta ticaret avukatından destek almak faydalı olmaktadır.